Serge Silberman, francuski producent filma Ran, redatelja Akire Kurosawe, 1985. g., zatražio je od Chrisa Markera da na sceni u podnožju planine Fuji snimi zakulisni, tajnoviti portret velikog japanskog redatelja. Marker je u to doba bio jedan od autora tzv. „objektivnog“ dokumentarca, zamijenio je ovom prilikom način izraza za suptilniju, subjektivniju formu, što se može iščitati iz njegove naracije koja prati film. Snimanje dokumentarnih filmova tzv. Making Off bilo je neobično i rijetko u to vrijeme. Marker je neobično cijenio pa i snimio manje filmske citate, u čast svojim omiljenim velikim redateljskim imenima poput Andreja Tarkovskog, Sergeja Eisensteina, Alfreda Hitchcocka, kako bi navedenim autorima na veoma specfičan način, izrazio svoje divljenje. Markerov „A.K.“ film o Akiri Kurosawi , fenomenalnom japanskom i svjetskom redatelju poetski je prikaz sa snimanja grandioznog filma „Ran“ ali i autorefleksivno istraživanje umjetničkog djela i cijelog opusa japanskog filmskog maestra. Rezultat kojeg je Chris Marker ostvario je oda Kurosawi, istovremeno i umjetničko djelo o nastajanju umjetničkog djela, svog kolege filmaša. U Markerovim prizorima vidimo brojne statiste koji isprobavaju svoje samurajske kostime, njihovo beskrajno čekanje, vrijeme tako postaje promišljanje o prirodi snimanja filma. „A.K.“(1985), podijeljen je u poglavlja “Bitka”, “Strpljenje”, “Vjernost”, “Brzina”, “Konji”, “Kiša”, “Lak i zlato”, “Vatra”, “Magla” i “Kaos”, sve teme koje je Marker vidio tijekom nastajanja Kurosawina djela. Nemoguće je klasificirati filmski i ini umjetničko-medijski rad Chrisa Markera, njegov je opus jedinstven i nezaobilazan u korpusu francuske esejističke kinematografije.
U suradnji: Francuski institut