Runda kratkog donosi retrospektivu audiovizualnih istraživanja  Sanje Iveković, od ranih video radova sve do recentnih video instalacija, uz gostovanje same umjetnice. U fokusu njena djelovanja smjestila se beskompromisna borba s nametnutim identitetima i ideologijama koji pojedinca prisiljavaju na prihvaćanje fabriciranih i klaustrofobičnih identiteta. Ovo posebno dolazi do izražaja u konstrukciji ženskoga identitet koji postaje višestrukom žrtvom opresivnih medijskih aparata kroz koje agresivno progovara društveni šovinizam. U jednom od svojih prvih video radova Slatko nasilje (1974), po kojem je bila nazvana njena njujorška retrospektiva, Sanja Iveković obrušava se na zavodljivost u medijima sveprisutne ekonomsko-političke propagande odvajajući nas od nje crnim rešetkama. U radu Make Up – Make Down sama pak izvodi ženama svakodnevan ritual šminkanja, ali tako da njeno lice ostaje nevidljivo dok ga na razini slike zamjenjuju alati uljepšavanja reflektirajući činjenicu kako je intimna stvarnost žene nedostupna zbog nametnutih identitetskih kalupa. U radu Osobni rezovi Iveković odvažno spaja teme političke ideologije i ženskog identiteta baš kao i videoinstalacija Svjetionik. Iveković ovome dodaje treći ključni sastojak – kolektivnu memoriju i prokazivanje sveprisutne strategije planskoga zaborava. Namjerni zaborav i sustavno potiskivanje čine jezgru njenog najnovijeg rada Nevidljive žene Erste campusa u kojem se slika i zvuk daju upravo onim ženskim egzistencijama koje društvo pokušava učiniti nijemim. Nakon projekcije o ovim i drugim temama sa Sanjom Iveković uživo razgovaramo 22. 3., u 19:30, u MM centru.

 

Slatko nasilje, 1974, c/b, sound 5 min 56 sek 

Make up – make down, 1978, boja, sound, 5 min 14 sek 

No End, 1983,  color, sound, 7 min  

Osobni rezovi, 1982, boja, sound, 3 min 35 sek

Svjetionik, 1987-2001, boja, sound 4 min 1 sek

Nevidljive žene Erste campusa (Invisible Women of Erste Campus), 2016, boja, sound, 33 min