//4. 5. 2017., 19:30//

Kratke slike – Iz Kratke baze 25 FPS-a & Izlog suvremenog zvuka: Tony Conrad: Completely in the Present

Od ranih 1960-ih, filmovi i skladbe Tonyja Conrada predstavljali su neku vrstu legende umjetnicima i glazbenicima diljem svijeta. Sam je stvorio širok interdisciplinarni repertoar te je njime utjecao na neke od glavnih filmskih i glazbenih strujanja. Izveo je i snimio glazbu za legendarni film Flaming creatures Jacka Smitha, preokrenuo je filmsku paradigmu u The Flickeru, filmu sastavljenome od isključivo crnih i bijelih kadrova. Njegov razvoj i praksa prirodne intonacije i minimalizma kroz rad sa Stockhausenom i La Monteom Youngom i dalje se pamti kao upečatljiv, njegova ključna uloga u nastanku The Velvet Undergrounda izravno je ili neizravno utjecala na gotovo svakoga tko je otad uzeo gitaru u ruke.

Kroz korištenje intimnih snimaka Tonyja i njegovih suradnika, koje su nastale tijekom protekle 22 godine, te njegova arhiva snimaka i filmova, Tony Conrad: Completely in the Present zrcali Conradov zaigrano radikalan pristup stvaranju umjetnosti. Nelinearna struktura omogućava Conradu da divlje i slobodno povezuje svoj tok svijesti, otkrivajući iskren i ljudski način vođenja izuzetnoga kreativnog života.

Oštar, sladak i elokventan dokumentarac o najvedrijem, umjetnički najekspanzivnijem minimalistu dosad. Zvučna imaginacija naširoko se hranila Conradom. Njegov život i rad potvrdio je važnost slušanja zvukova koje nitko drugi nije čuo. Ljubavno pismo specifičnom periodu u centru manhattanske boemštine… Hubbyjev film predstavlja Conrada u svim njegovim aspektima, kao dugogodišnjega profesora medija u Buffalu, New Yorku, ali i dalje od toga, kao čovjeka odlučnog da „apstraktnu umjetnost učini zabavnom, veselom, energičnom i radosnom.“ Vrsta buđenja, ali zato što je film zaista dobar film, buđenja punog života.

– Chicago Tribune

Istraživanje avangardne umjetnosti koje nema vremena za elitizam ili pretvaranje. Hubby bilježi umjetničku osobnost koja je mogla objelodaniti velike ideje bez trunke snobizma, koja se mogla lišiti razmetljivosti, ali i dalje izazvati duboku misao.

– The Hollywood Reporter

INFO: r. Tyler Hubby, SAD, 2016., 96′, film je na engleskome jeziku s hrvatskim podnaslovima, hrvatska premijera

FESTIVALI: Madeira MicroFilm Festival, Portugal (2016.), Huddersfield Contemporary Music Festival, UK (2016.),  Cork Film Festival, Gate Cinema, Irska (2016.), Leeds International Film Festival, UK (2016.), FILAF, Perpignan, Francuska (2016.), Chicago Underground Film Festival, SAD (2016.), Ann Arbor Film Festival, SAD (2017.), Festival Sonic Protest, Francuska (2017.), Big Sky Documentary Film Festival, SAD (2017.) – nominacija za Najbolji dokumentarni film, International Film Festival Rotterdam, Nizozemska (2017.)

 

O AUTORU: Tyler Hubby filmom i fotografijom počeo se baviti još kao dječak. U srednjoj školi mentor mu je bio tada još nepoznat mladi redatelj David Fincher. Nakon srednje škole upisao je studij filma i fotografije na Umjetničkom institutu u San Franciscu gdje je imao privilegiju studirati s Georgeom Kucharom. Njegovi subverzivni i drski kratki filmovi koji tematiziraju fetišizam, suovisnost i odvažne promjene prikazivani su diljem svijeta i istaknuti u knjizi Cinema Contra Cinema britanskog autora Jacka Sargeanta. Od 1994. njeguje plodonosnu vezu s avangardnom eksperimentalnom izdavačkom kućom Table of the Elements snimajući dokumentarne filmove o umjetnicima poput Fausta, Keijia Haina, Johna Faheyja, Jima O’Rourkea, Rhysa Chathama, Arnolda Dreyblatta, Zeene Parkins, Jonathana Kanea i Tonyja Conrada.

Dokumentarac o Tonyu Conradu prikazujemo u sklopu programske cjeline Iz Kratke baze 25 FPS-a. Kratka baza naziv je infocentra i medijateke za kratki film Udruge 25 FPS. Obuhvaća arhiv radova i publikacija posvećenih uglavnom suvremenom eksperimentalnom filmu i videu. Kroz 2016. godinu biti će prikazati najnoviji radovi iz područja inovativnog i eksperimentalnog filma i videa. Prostor za prikazivanje eksperimentalnog filma uglavnom su specijalizirani filmski festivali, muzeji, umjetničke galerije. Prikazivanje u redovnim programima rijetko je, stoga je ovaj program izuzetan doprinos vrednovanju eksperimentalnog filma. Selektorice programa: Sanja Grbin i Marina Kožul