//20. 10. 2016., 19:30//
Znanstveno fantastični žanr, žanr bez jasnih definicija u neprekidnoj potrazi za vlastitim teorijskim identitetom, pojavio se 1950-ih uz pomoć drugoga žanra, filma strave. Uglavnom ga možemo pronaći u komercijalnim kinematografijama, a nas je zanimalo što se dogodi kada njegove tragove potražimo u hrvatskim eksperimentalnim filmovima. Prve njegove tragove pronalazimo u programu Refference to difference, programu videoradova sedmorice hrvatskih umjetnika nastalih između 1994. i 1996. Uz novi autorski poticaj u zadnjih nekoliko godina skupili smo dovoljno filmova da iniciramo Hrvatski svemirski program. Pogledajte spoj žanrovskih odrednica i energija eksperimentalnog filma besplatno u MM centru u četvrtak 20. listopada u 19:30.
Uvod u program biti će razgovor sa našim mladim filmologom Silvestrom Miletom.
2. „Planemo“, 13′, Veljko Popović, Lemonade 3D / Krupni kadar, 3D2D animatori, 2015.
3 „Levijatan“, 14′, Simon Bogojević Narath,Bonobo studio, 2006.
4. „Marienbad first aid kit“, 9′ Dalibor Barić, samostalni autor, 2010.
5. „Acceleration“, 11′, Andrej Rehak, Zagreb film, 2010.
6. „A.D.A.M.“, 13′, Vladislav Knežević, Bonobo studio, 2014.
7. „K 3 čisto nebo bez oblaka“, 2′, Mihovil Pansini, Kinoklub Zagreb,1963.
Amnezijak na plaži
Bliski susret sa životom možda se čini kao neobičan i izvanredan događaj, ali zapravo se može dogoditi bilo kome. Zašto biti obilježen svojim fiksnim, nepromjenjivim identitetom kao da nikada nećemo djelovati, željeti, nikada iskusiti ništa novo? Sada vam možemo dati najdragocjeniji dar: bliski susret sa životom.
Info: r. Dalibor Barić, 2013., 23’45”, Bonobo studio, eksperimentalni
Planemo
Planemo je samotni lutalica, čuvar galaksije. To je napušteni svijet, nebesko tijelo izbačeno iz vlastita solarnog sustava uslijed kaotičnih planetarnih migracija.
Info: r. Veljko Popović, 2015., 13’20”, Lemonade 3D / Krupni kadar, 3D2D animatori, animirani
Levijatan
Trzavi, a nasmiješeni likovi ovoga kratkog filma provest će gledatelja kroz animiranu inscenaciju prema motivima knjige Levijatan Thomasa Hobbesa, iz 1651.
Info: r. Simon Bogojević Narath, 2006., 14’40”, Kenges, animirani
Marienbad first aid kit
Kolaž animacija izraženih strip obilježja, desetominutni labirint o identitetu filmskih sastojaka kao svojevrsni hommage američkom redatelju Lewisu Klahru.
Info: r. Dalibor Barić, 2010., 9′, samostalni autor, animirani
Akceleracija
Dva trkača trče u različitim brzinskim okvirima. Jedan predstavlja memorijsku projekciju drugoga, što bi značilo da je zamrznut u prostorno-vremenskoj omči bez akceleracije kroz fenomen širenja prostora i vremena kao rezultata akceleracije. Film istražuje vezu između sistema različitih brzina i razliku u njihovoj percepciji. Film je rebus koji spaja svijet malenoga (kvantna mehanika) sa svijetom velikoga (teorija relativnosti), uvodeći brzinu kao jedinstveno prostorno-vremensko mjerilo.
Info: r. Andrej Rehak, 2010., 11′, Zagreb film, animirani
A.D.A.M.
Pad bespilotne letjelice kodnog imena a.d.a.m. (Autonomous Drone for Asteroid Mining) uzrokuje jačanje njezinih kognitivnih procesa, autonomno djelovanje te odbijanje komunikacije s operaterima satelitske kompanije.
Info: r. Vladislav Knežević, 2014., 12’45”, Bonobo studio, eksperimentalni
K 3 čisto nebo bez oblaka
Posrijedi je jedan od korjenito apstrakcijskih filmova, kojim je Pansini filmski iskušao “maljevičevsku” redukciju. Riječ je o blanku (praznoj filmskoj vrpci) s kolorističkim, odnosno toniranim globalnim promjenama. Ništa drugo.
Info: r. Mihovil Pansini, 1963., 2′, Kinoklub Zagreb, eksperimentalni
Ukupno trajanje: 85 min
Selektor: Vedran Šuvar