FILMSKE (PRI)POVIJESTI

 

Projekt Filmske (pri)povijesti  temelji se na istoimenom projektu Jean-Luc Godarda koji je kroz četiri filmska video eseja, svaki od kojih je podijeljen u dva poglavlja, predstavio jedan mogući pogled u povijest sedme umjetnosti. Ključne karakteristike njegovog monumentalnog pothvata – pluralnost, otvorenost i shvaćanje filma kao forme koja misli  – bit će niti vodilje ovog projekta.

Francuski je redatelj naime tijekom deset godina, od 1988. do 1998., sastavljao izuzetno kompleksan video kolaž iz nepreglednog mora arhivskih materijala koje je kombinirao s prizorima iz filmskih klasika kao i igranim scenama snimljenima direktno za serijal. Rezultat je 258 minuta dug esej o prirodi samog medija kao i njegovoj povijesti, ali i povijesti samog 20. stoljeća, čiji diskurs je osvema interpretativno otvoren te misaono poticajan u smislu da generira nove načine promišljanja postojećih paradigmi. Godard karakterizira filma kao formu koja misli u tom smislu definirajući pokretne slike kao jedno od esencijalnih ishodišta za naše samorazumijevanje.

Danas kada se medij nalazi na kraju jedne od svojih najvećih prekretnica, tranzicije iz analognog u digitalno, čini se vitalnim preispitati njegovu povijest i tako kontekstualizirati izazove sadašnjosti te se pripremiti za neizvjesnosti što ih donosi budućnosti. Historie(s) du cinéma Jean-Luca Godarda postat će polazište za diskusiju uživo u kojoj će sudjelovalti vodeći domaći i svjetski filmolozi i kritičari koji su svjetonazorski bliski Godardovoj estetici i filozofiji povijesti filma. Diskusije će voditi i moderirati filmska kritičarka Višnja Vukašinović, a program će se održavati od rujna od prosinca 2017. svakog prvog petka u mjesecu.