11. svibnja / 20h / MM centar / FB event

Medijski arhiv DIVA Station predstavlja se izborom video radova ”Svijet te je dužan živjeti II” koji je kompilirala suradnica arhiva i članica Klubvizije SC, Anita Budimir. Izabrani radovi upućuju na širok spektar mogućnosti aproprijacijskih praksi u području medijske umjetnosti, tehnike iznalaženja novih koncepata selektiranjem, kombiniranjem i manipuliranjem arhivskih, pronađenih audio-vizualnih materijala (found footage). Ovim programom filmski laboratorij Klubvizija SC zakoračuje u područje videoarta koje se paralelno razvija sa umjetničkim filmom, a njihove bliske putanje razvoja se često isprepliću.

Borghesia: Tako mladi,  glazbeni video, 5′ (1985)

Mirko Simić: Natrag na Bibliju, 4′(1992)

Tehnički karakterističan primjer stvaranja novih koncepata koristeći pronađene materijale. Kombinira scene iz kultnih filmova (Krstarica PotemkinMetropolis) te arhivske materijale društvene tematike, a repetitivnošću scena gradi se tenzija i asocijacija između sadržaja i naslova rada.

Nataša Prosenc Stearns: Disk, 3′(1995)

Crno-bijeli video-kolaž arhivskih propagandnih snimaka.

Vesna Bukovec: Zašto to radim?, 3′(2001)

Found footage video-kolaž nastao kombiniranjem materijala od obrazovnih filmova do grafičkih isječaka, a kroz rad autorica postavlja pitanja kojima problematizira stanje suvremene umjetnosti.

Damijan Kracina: Thylacinus Cynocephalus, 1′(2009)

Primjer minimalističkog rada, autor kolorira snimljeni materijal i kroz repetitivnost materijala simulira kretanje Tasmanijskog tigra izumrlog sredinom 20. stoljeća. Godinu prije realizacije videa Australski muzej u Sydneyu započinje pokreće projekt očuvanja genetskog materijala kako bi u budućnosti klonirali životinju.

Zoran Srdić Janežič: Trash Robots, 2′(2010)

Kombiniranje dva tipa slike, prva je analogna i prikazuje interakciju robota i čovjeka, a druga je svojevrstan autorov odgovor – remake arhivskog materijala.

Grazed Krnc: Me V(isual)S(ound) You, 3′(2006)

Impresionistički kolaž snimaka i arhivskog materijala. Rad aludira na rane prakse video obrade s fokusom na detalj oka pod opsadom slika, a montažni postupci, kaotični zvukovi i naracija naglašavaju anksioznu atmosferu rada.

Neven Korda: Reinkarnacija na Taxidermist monitoru, 16′(2005)

Snimka procesiranih zvučnih i vizualnih materijala temeljenih na autorovom videu iz 2001. godine kombiniranih s kratkim insertima iz kontradiktornih izvora – filma Jean Geneta, Un Chant d’Amour(1950), zabranjivanog zbog eksplicitne homoseksualne tematike i  nacističkog propagandnog filma Olympia(1938) kontroverzne redateljice Leni Riefenstahl.

DIVA Station je fizički i online arhiv umjetničkog videoarta, a razvija se od 2005. godine pri Centru za suvremenu umjetnost(SCCA – Ljubljana) s ciljem istraživanja, dokumentiranja, promoviranja i arhiviranja videoarta/medijske umjetnosti. Fundus arhiva sadrži više od tisuću umjetničkih radova nastalih od 1969. godine do danas kao i dokumentacije, televizijske emisije o videoartu i novim medijima, dokumentacije događanja i individualnih umjetnika. DIVA station prikuplja materijale iz različitih izvora važne za istraživanje, interpretaciju i razumijevanje konteksta produkcije medijske umjetnosti.

Gosti programa su Dušan Dovč, voditelj arhiva, Barbara Borčić, teoretičarka umjetnosti i Vesna Bukovec, video umjetnica koji će po projekciji sudjelovati u razgovoru o počecima i razvoju video umjetnosti te strategijama arhiviranja, diseminiranja i promocije umjetničkog videa.