Bez medijskih reportaža, bez službenih izvješća. Kad je turska vojska započela operaciju protiv Kurdistanske radničke stranke u 2015., jedine kamere koje su bilježile stalno nasilje pripadale su lokalnom stanovništvu. Filmaš Gürcan Keltek shvatio je koliko su ti anonimni live-streamovi važni i da ne smiju biti zaboravljeni. U Meteorima koristi arhivske snimke nespokojnih gradova i stanovnika, u širem kontekstu; filozofske refleksije u kojima mašta također počinje pokazivati svoje lice. U sanjivome i mirnome tempu, njegov crno-bijeli film mijenja lokaciju sa svakim poglavljem, od lovaca u planinama do gradova koji se sve brže pretvaraju u ruševine pod ratnim zakonima. Na kraju završava egzodusom preživjelih u apokaliptičnim uvjetima: meteori pljušte, životinje se bore, nastupa pomrčina sunca. Keltek skrivene događaje Jugoistočne Turske smješta u poetski kontekst. U intrigantnu i povremeno čudesnu mješavinu činjenica i fikcije. Film gledamo 5. 4. u 19:30 sati u MM centru. Ulaz je besplatan.

 

 

Nagrade i festivali: Dokumentarni filmski festival Thessaloniki, 2018., Međunarodni filmski festival u Rotterdamu 2018., Milanski filmski festival 2017. – najbolji igrani film, Međunarodni filmski festival Locarno 2017., Međunarodni filmski festival Bratislava 2017. – najbolji dokumentarac.

Info: Meteorlar, Gürcan Keltek, DCP, 2017., Nizozemska, Turska, 81′, dokumentarac, jezik: kurdski, turski, engleski podnaslovi

Gürcan Keltek rođen je 1973. u İzmiru, u Turskoj. Studirao je na Sveučilištu Dokuz Eylül te je režirao nekoliko kratkih filmova, uključujući i Prekovremeno (2012.), prikazanim na Visions Du Réel i DOK Leipzig. Njegov srednjometražni film Kolonija (2015.) prikazan je na FIDMarseille. Meteori (2017.) njegov je prvi igrani film.