Raúl Ruiz (1941. – 2011.), čileanski je autor koji je većinu života proveo u Francuskoj, stvarao je filozofski zaigrane filmove koji su se često bavili prirodom istine i percepcije koristeći koncepte paralelne stvarnosti paralelnih identiteta. Za njega je kinematografija bila instrument spekulacije i refleksije, više ge je zanimao proces stvaranja, prezirao je i odbacivao linearni narativ, a obožavao barokni vizualni stil te se njegova estetika nije poklapala ni s europskim niti južnoameričkim kanonima kinematografije. Karijeru je započeo u čileanskim avangardnim kazalištima, a krajem 60-ih postao je jedna od ključnih figura Novog latinoameričkog filma. Zbog oštre kritike režima Salvadora Allendea bio je prisiljen napustiti Čile, a u Parizu je, okruživši se ljudima bliskima Cahiers du Cinéma, pronašao novi dom.

Autor je više od 100 filmova, među kojima su najpoznatiji oni u kojima je surađivao sa zvijezdama poput Johna Malkovicha ili Catherine Deneuve. Za Genealogiju zločina (Généalogies d’un crime) osvojio je Srebrnog medvjeda na festivalu u Berlinu 1997., za Zlatnu palmu u Cannesu bio je nominiran čak 5 puta, a na tom je festivalu 1983. osvojio nagradu Perspectives du Cinema za film Tri krune mornara (Les trois couronnes du matelot), 2010. u San Sebastianu je osvojio nagradu za najbolji film i za najbolju režiju za Tajne Lisabona (Mistérios de Lisboa). Dobitnik je i niza drugih prestižnih nagrada, a filmovi su mu prikazivani na festivalima diljem svijeta (Toronto International Film Festival, International Film Festival Rottedrdam, Mostra, Moscow International Film Festival, Karlovy Vary…)

Unatoč brojnim nagradama i suradnji s glumačkim zvijezdama, umjetnički najzanimljiviji su njegovi radovi poput Tri tužna tigra (Tres tristes tigres, Three Sad Tigers), Život je san (Life is a Dream) ili pak poetični Grad gusara (La Ville des pirates, City of Pirates), koji se smatra najboljim i najoglednijim primjerom njegova surealističnoga stila u kojem prevladavaju motivi mitologije, s  nova, djetinjstva, a koji gledamo 12. travnja na Kratkim slikama u sklopu programske cjeline Izvan fokusa.