Filmske (pri)povijesti temelje se na istoimenom video eseju (Histoire(s) du cinéma) Jean-Luca Godarda o prirodi samoga filmskoga medija kao i njegovoj povijesti, ali i povijesti samog 20. stoljeća, čiji je diskurs posve interpretativno otvoren te misaono poticajan u smislu da generira nove načine promišljanja postojećih paradigmi. Godard konstruira niz hipoteza o povijesti filma i povijesti stoljeća tako što te dvije povijesti miješa kroz niz slikovnih, glazbenih, tekstualnih, biografskih citata. Tako (Pri)povijesti sadrže kolaž isječaka iz 495 različitih filmova, 148 knjiga, romana, eseja, pjesama, 135 slikarskih djela te 93 glazbene kompozicije. Epizoda 3B, Novi val, govori o obnovi filma zahvaljujući liniji koju je stvorio Henri Langlois u svojoj kinoteci u Avenue de Messine. Družimo se 9. veljače u 20 sati, a goste nam dolaze Hrvoje Turković i Janko Heidl.

Hrvoje Turković (Zagreb, 1943.) diplomirao je filozofiju i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (1972.), magistrirao filmske studije na Sveučilištu New York (1976.), doktorirao filmskoteorijskom tezom u Zagrebu (1991). God. 1977.-2009. profesor na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 1998. predsjednik Hrvatskoga filmskog saveza. Uz više od 700 tekstova u raznim publikacijama, objavio je knjige Filmska opredjeljenja (1985.), Metafilmologija, strukturalizam, semiotika (1986.), Razumijevanje filma (1988.), Teorija filma (1994., 2000.), Umijeće filma (1996), Suvremeni film (1999.), Razumijevanje perspektive (2002.), Hrvatska kinematografija (s V. Majcenom, 2003), Film: zabava, žanr i stil (2005.), Narav televizije (2008; nagrada Kiklop za publicistiku) te Retoričke regulacije (2009.). Dobitnik Nagrade Vladimir Vuković za životno djelo.

Janko Heidl studirao je filmsku režiju na ADU u Zagrebu; radio kao pomoćnik i asistent redatelja na desetak dugometražnih igranih filmova. Od konca 1980-ih piše o filmu za razne tiskovine i elektronske medije, najčešće u Večernjem listu.