Rad i radnička prava čest su motiv filmova koje prikazujemo u MM centru, stoga i program u 2018. započinjemo filmom koji se bavi upravo ovom neiscrpnom, bezvremenskom i sveprisutnom temom.

U dokumentarnom prvijencu Mašine (Machines) indijski redatelj Rahul Jain portretira dehumanizaciju uvjeta rada u tvornici tekstila u Gujaratu. Jainov film kroz odnos čovjeka i strojeva, mašina podcrtava eksploataciju i otuđenje koje se događa u tvornicama na rubu fizičkog urušavanja. Gledatelj postaje jedan od milijuna obespravljenih i potplaćenih radnika, suvremenih robova, koji u polumraku sluša ritam nemilosrdnog stroja. Vizualno jedan od najimpresivnijih dokumentaraca nagrađen je posebnom nagradom žirija za najbolju fotografiju na festivalu u Sundanceu 2017. Film je na rasporedu 11. siječnja od 19:30 u sklopu Kratkih slika, programske cjeline Proširena slika koja se bavi odnosom kinematografije prema društveno političkim temama.

U želji za proširenjem stvarnosti filmaši posežu za psihoaktivnim tvarima, prepuštaju se magijskim obredima, tragaju za sekularnom duhovnošću. Kako usložnjavati zbilju, kako rastezati granice percepcije mentalnim i filmskim sredstvima? 18. siječnja od 19:30 na Kratkim slikama, programu iz Kratke baze 25 FPS-a, gledamo tri filma, tri rekonstrukcije s biografskim i autobiografskim efektima. Ben Russell u filmu Trypps #7 (Badlands) na svoj specifičan način istražuje mogućnosti filma kao prostora za transcendentalno kroz poimanje romantičarske uzvišenosti, fenomenološkog iskustva i sekularne duhovnosti. Fabien Rennet i Julien Louvet u Matkormanu donose priču o samoprozvanom guruu Mauriceu Gérardu. U Lažnom raju, prvom dijelu trilogije Nužničko gnojivo (Night soil), Melanie Bonajo postavlja pitanje mogu li empatija, duhovnost, feminizam i ekološka osviještenost omogućiti zdravu budućnost za sva živa priča. Kroz osobne priče i iskustva ovaj dokumentarno-igrani film govori kakav utjecaj biljka Ayahuasca ima na uznemireni um suvremenog čovjeka.

Upravo ono čega nema kao i ono nevidljivo može upravljati našim životom puno presudnije od onog što nas fizički okružuje. Dokumentarac Eduarda Galića Majka Božja Letnička donosi portret hodočasnika koji svoju vjeru polažu u Gospinu dobrotu, a udobrovoljiti je pokušavaju poganskim ritualima. Tri hodočasnika Josipa Viskovića  potragu za iskupljenjem stavljaju u pomaknut i apsurdan okvir svijeta u kojem je sve moguće, osim pronaći smisao. Mladi pak autor Juraj Primorac u filmu Marija umjetnički nadahnuto istražuje sve izraženiji sukob duhovnog i materijalnog u našoj svakodnevici fokusirajući se na duhovitu, ali i duhovnu priču o čovjeku koji ima dar vidjeti ono što drugi ne vide. U goste nam 25. siječnja na Rundu kratkog stiže jedan od najproduktivnijih hrvatskih redatelja, Eduard Galić. Dan nakon, 26. siječnja od 20:00 gledamo poglavlje 3A Godardovog monumentalnog video eseja Histoire(s) du cinéma podnaslova Novac apsoluta (La Monnaie de l’absolu) , a koje govori o krivnji filma pred poviješću i njegovom otkupljenju kroz talijanski neorealizam. Nakon odgledane epizode razgovaramo s teoretičarem Petrom Milatom i Draganom Jurakom, filmski i književnim kritičarem. Razgovor moderira filmska kritičarka Višnja Vukašinović

20. siječnja Klubvizija SC, jedini filmski laboratorij za rad sa 16 i 8mm filmom u Hrvatskoj, organizira jednodnevni stručni seminar o 16mm filmskoj opremi za snimanje pod mentorstvom Josipa Cesarca. Kroz predavanje i demonstraciju, sudionici će imati priliku naučiti više o osnovnim mehaničkim i optičkim elementima kamere i objektiva te pravilnom rukovanju i održavanju.