6. 10. 2017., 20:00

Projekt Filmske (pri)povijesti temelji se na istoimenom projektu Jeana-Luca Godarda koji je kroz četiri filmska video eseja, od kojih je svaki podijeljen u dva poglavlja, predstavio jedan mogući pogled u povijest sedme umjetnosti. Ključne karakteristike njegova monumentalnoga pothvata – pluralnost, otvorenost i shvaćanje filma kao forme koja misli  – bit će niti vodilje ovoga projekta. Filmske (pri)povijesti mjesto su susreta i razgovora o filmu – puta koji je prešao, izazova s kojima se trenutačno suočava kao i budućnosti koju mu priželjkujemo.U listopadskom izdanju prikazujemo poglavlje 1b – Sve pripovijesti uz razgovor s Tanjom Vrvilo i Ivanom Keser kojeg moderira filmska kritičarka Višnja Vukašinović.

Info: Une Histoire seule, FR, 1989., 42′, francuski jezik s engleskim podnaslovima

…………………………….

Tanja Vrvilo je izvođačica, filmologinja i nezavisna filmska kustosica. Studirala je glumu na Akademiji dramske umjetnosti i poslijediplomske studije filma na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Radi kao koautorica i izvođačica u eksperimentalnim, višemedijskim kazališnim radovima s DB Indošem i Kućom ekstremnog muzičkog teatra. Kustosica je brojnih redovitih i međunarodnih festivalskih filmskih programa, piše i predaje u područjima vizualnih i izvedbenih umjetnosti na Sarajevo Film Academy, gdje je na film.factoryju Béle Tarra vodila dodiplomski filmski program. Pokretačica je i umjetnička direktorica Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma, međunarodnog festivala i simpozija o politikama filmskog kustostva, čije je deveto izdanje 2015. godine pod naslovom Daily Godard u cijelosti bilo posvećeno Godardovoj dnevničkoj filmskoj teoriji i praksi.

Ivana Keser diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Od 2004. do 2007. studira na Poslijediplomskom studiju književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Doktorirala je 2009. na Filozofskom fakultetu u Zagrebu s temom iz filmologije: “Film kao esej: Teorijski aspekti raspravljačkih struktura u filmskom mediju” (mentor: Prof. Nikica Gilić). Predaje filmološke kolegije na Akademiji likovnih umjetnosti gdje se, također, bavi mantorskim radom. Na Muzičkoj akademiji predaje Likovnu kulturu. Predaje filmološke kolegije na Doktorskom studiju književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture, na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Kao vizualna umjetnica ostvarila je preko stotinu samostalnih i grupnih izložbi u relevantnim institucijama; muzejima, galerijama, na bijenalima te umjetničkim manifestacijama u zemlji i inozemstvu. Umjetnički rad valoriziran joj je i kontekstualiziran u nekoliko svjetskih i domać́ih povijesnih pregleda, antologija, knjiga i udžbenika.

Višnja Vukašinović diplomirala je komparativnu književnost i engleski jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Objavljuje eseje i kritike o književnosti, likovnoj umjetnosti i filmu. Voditeljica je radionice filmske kritike te radionice pisanja za film Kinokluba Zagreb. Dobitnica je diplome Vladimir Vuković za najboljeg mladog filmskog kritičara 2013. Autorica je filmskog bloga http://felix-trot.tumblr.com/. Sudionica Berlinale Talent Campusa 2013. u sklopu programa Talent Press za filmske kritičare i programa Nisimazine na 70. Mostri. Članica je FIPRESCI-ja i voditeljica radionice filmske kritike na Danima hrvatskog filma i festivalu Vox Feminae. Autorica je edukativnog projekta Prozori koji nizom eseja, intervjua, projekcija i analiza uživo propituje povijest domaće dokumentaristike na portalu dokumentarni.net. Dugogodišnja je suradnica programa Sedmi kontinent za filmsku edukaciju djece i mladih. Dobitnica je nagrade Vladimir Vuković za najboljeg filmskog kritičara 2016.

Ulaz je besplatan, a program se održava uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra.