Od rujna krećemo s novim projektom koji je zamišljen kao mjesto susreta i razgovora o filmu – puta koji je prešao, izazova s kojima se trenutno suočava kao i o budućnosti koju mu priželjkujemo

Projekt Filmske (pri)povijesti  temelji se na istoimenom projektu Jean-Luc Godarda koji je kroz četiri filmska video eseja, svaki od kojih je podijeljen u dva poglavlja, predstavio jedan mogući pogled u povijest sedme umjetnosti. Ključne karakteristike njegovog monumenetalnog pothvata – pluralnost, otvorenost i shvaćanje filma kao forme koja misli  – bit će niti vodilje ovog projekta. Francuski je redatelj naime tijekom deset godina, od 1988. do 1998., sastavljao izuzetno kompleksan video kolaž iz nepreglednog mora arhivskih materijala koje je kombinirao s prizorima iz filmskih klasika kao i igranim scenama snimljenima direktno za serijal. Rezultat je 258 minuta dug esej o prirodi samog medija kao i njegovoj povijesti, ali i povijesti samog 20. stoljeća, čiji diskurs je posvema interpretativno otvoren te misaono poticajan u smislu da generira nove načine promišljanja postojećih paradigmi. Godard karakterizira filma kao formu koja misli u tom smislu definirajući pokretne slike kao jedno od esencijalnih ishodišta za naše samorazumijevanje.  Danas kada se medij nalazi na kraju jedne od svojih najvećih prekretnica, tranzicije iz analognog u digitalno, čini se vitalnim preispitati njegovu povijest i tako kontekstualizirati izazove sadašnjosti te se pripremiti za neizvjesnosti što ih donosi budućnosti.

Historie(s) du cinéma Jean-Luca Godarda postat će polazište za diskusiju uživo u kojoj će sudjelovalti vodeći domaći i svjetski filmolozi i kritičari koji su svjetonazorski bliski Godardovoj estetici i filozofiji povijesti filma. Diskusije će voditi i moderirati filmska kritičarka Višnja Vukašinović.