Francuski dvojac Jean-Marie Straub i Danièle Huillet  među najzanimljivijim je umjetničkim tandemima u povijesti europskog filma. Njihovo stvaralaštvo istinska je alternativa klasičnom narativnom, ali i umjetničkom filmu. Radikalizacija filmskog jezika, negiranje svih filmskih konvencija, strogi minimalizam i materijalizam, kao i sklonost marksističkim idejama često su uzrokovale svađe i podjele unutar europskih filmskih krugova, od potpunog odbacivanja do glorificiranja stvaralaštva Straub (1933) i Huillet (1936-2006).

Rođeni u Francuskoj, stvarali u Njemačkoj, Italiji i Francuskoj, na jezicima svih triju zemalja, Straub i Huillet nikada nisu dobili pozornost koju zaslužuju, međutim posljednjih nekoliko godina predmet su akademskih studija, brojnih monografija i retrospektiva. Stvaralaštvo koje ponekad prelazi granice filmski prihvatljivog započeli su sredinom 60-ih adaptacijama priča Heinricha Bölla, a svoj rigorozan i intelektualno stimulativan stil nastavili su osobnim filmskih interpretacijama umjetničkih djela autora poput F. Kafke, M. Duras, D. W. Griffitha, P. Cézannea… Težili su stvoriti “apstraktni slikovni san” zadržavajući pritom senzitivnost i pridajući posebnu pažnju pismu i duhu teksta te odnosu između slike i zvuka. U njihovim je filmovima vidljiva politička nota te povijesna lekcija o prošlim i suvremenim oblicima imperijalizma i militarizma.

Njihov najpoznatiji film Kronike Anne Magdalene Bach prikazujemo 25. svibnja na Kratkim slikama. Više informacija o filmu potražite ovdje.

Program se realizira u suradnji s Francuskim institutom u Zagrebu.

institutfrancais