//16. 2. 2017.,19:30//

Program Kratkih slika Tradicija i suvremenost u veljači donosi istraživanje nasljeđa koje čuči u pozadini rada jednog od naših najsuverenijih dokumentarista Borisa Poljaka. U višestruko međunarodno nagrađivanom filmu Autofokus on statičnom, fiksno postavljenom kamerom bilježi jedan pomno odabran isječak zbilje koji se premeće u kompleksnu i sveobuhvatnu sliku društva iz kojeg je izvađen. Pola stoljeća ranije ovim se majstorski koristio i veliki Ante Babaja čija će dva antologijska opservacijska dokumentarca prethoditi najnovijem Poljakovom filmu. Nakon projekcije razgovarat ćemo s montažerom Autofocusa, Damirom Čučićem, i oblikovateljem zvuka, Martinom Semenčićem, o suvremenosti i povijesnosti ovakvog pristupa dokumentaristici. Razgovor moderira selektorica programa, Višnja Vukašinović.

Gledamo filmove:

Kabina, r. Ante Babaja

Čekaonica, r. Ante Babaja

Autofocus, r. Boris Poljak

 

Kabina

Eksperimentalno-dokumentarni film-esej iz Babajine faze eksperimentalnog prosedea, sredinom šezdesetih.

Info: r. A. Babaja, 1966., 13′, Zagreb film, dokumentarni

 

Čekaonica

Iznimnom opservacijskom 
usredotočenošću 
i
 strpljivošću, 
Babajin 
sjajan 
snimatelj
 Tomislav
 Pinter 
’snima’ 
(u 
smislu 
trenutnog 
’skidanja’ 
lika) 
ljude
 u 
trenucima 
“čekalačke“ 
prisilne
 pasivnosti,
kada
 su 
više 
zaokupljeni 
prebiranjem 
po 
mislima
nego
 svojom 
okolicom 
i
 kada 
im
 položaji, 
geste, 
izrazi 
lica…
bivaju 
prepušteni 
vlastitoj 
logici, 
lišeni 
svjesne
 kontrole.

 Film
 je
komponiran 
u 
tematske 
nizove 
snimane
 pretežito 
teleobjektivom,
 bilo
 u
 detaljima,
 krupnim
 planovima
 i 
blizu
 gdje 
pratimo
varijacije
 na 
licima 
čekača, 
u
 položajima 
njihovih 
ruku,
u
 nesvjesnim 
ili 
polu-svjesnim 
radnjama… (Hrvoje Turković)

Info: r. A. Babaja, 1975., 12′, Zagreb film, dokumentarni

 

Autofocus

Autofocus je film o crkvi svetog Nikole iz 12. stoljeća koju svake godine posjete brojni turisti. Smještena je na slikovitom brežuljku, sa stablom bora koje raste pored nje. Kamera svjedoči preobrazbi prostora u svojevrsnu pozornicu na kojoj se izmjenjuju neobični događaji, a u kojima turisti postaju glumci u predstavi.

Info: r. B. Poljak, 2013., 26′, MILVA film i video, dokumentarni

Program Runde kratkog, u sklopu kojeg prikazujemo ove filmove, bavi se suvremenim i klasičnim hrvatskim kratkometražnim filmom, a realizira se u suradnji s Kinoklubom Zagreb.