//9. 2. 2017., 19:00//

U okviru Kratkih slika, Amrit Gangar održat će predavanje i predstaviti koncept i osnovna obilježja umjetničke prakse Cinema Prayoga.

Cinema Prayoga (ili Cinema of Prayoga) konceptualni je okvir koji povijest eksperimentalnog indijskog filma locira unutar drevne i predmoderne tradicije inovacije, prayoge. Cinema prayoga teorija je filmske prakse koja izaziva dominantne forme filmskog izražavanja u suvremenoj Indiji, uključujući sveprisutni suvremeni Bollywood kao i  realizam indijskog novog vala.

Cinema  Prayoga slavi filmski jezik koji je duboko ukorijenjen u polifoniji indijske filozofije i kulturne imaginacije. On nastoji preoblikovati opće prihvaćeno shvaćanje eksperimentalnog i avangardnog u indijskom filmu koristeći termin prayoga iz indijske filozofske misli. Etimološki, termin prayoga u sanskrtu odnosi se na teoriju o praksi koja naglašava potencijal bilo koje vrste kontemplacije – ritualističke, poetičke, mističke, estetske, magijske, mitološke, fizičke ili alkemijske. Na filmu, riječ je o praksi propitivanja koja je osmišljena kao potraga za kontinuiranim procesom u prostoru i vremenu. To je kinematografija koja, u suprotnosti s idejom mainstreama u ostatku svijeta, koristi indijsku glazbu, poeziju, mitologiju i izvedbu kako bi preispitala odnos između njihovog statusa  filmskog teksta i fikcionalanog razvoja njihovih subjekta.

Amrit Gangar

 

Filmski teoretičar, kustos i povjesničar Amrit Gangar, jedno je od najvažnijih imena suvremene indijske filmske teorije i kritike. Filmom se bavi više od 30 godina, napisao je niz knjiga i eseja na temu indijske kinematografije (Indian Cinema: A Visual Voyage; Ritwik Ghatak: Arguments / Stories; Sohrab Modi: The Great Mughal of Historicals Cinema Vimarsh; Cinema. Culture. Capital. Context: Indi,; Paul Zils and the Indian Documentary…), suosnivač je filmskog društva Screen Unit (čiji je predsjednik bio više od 20 godina). Organizirao je i mentorirao niz radionica vezanih uz film i književnosti s naglaskom na transformaciju iz jednog medija na drugi. Bio je izvršni producent niza filmova (npr. Jorgen Leth i Lars von Trier: The Five Obstructions;  Susanne Bier: After the Wedding) i video instalacija u Indiji. Bio je član žirija na nizu filmski festivala u Indiji i izvan nje. Trenutačno je zaposlen kao kustos u Nacionalnom muzeju indijskog filma u Mumbaiu.

Uz predavanje na rasporedu će od 20h biti i filmovi trojice suvremenih autora: Ashisha Avikunthaka, Amita Dutte, Vipina Vijayja.