//10. 2. 2017., 19:30//

U petak 10. veljače u okviru programa Kratkih slika Cinema of Prayoga prikazujemo film Rati Chakravyuh, Ashisha Avikunthaka.

Cinema Prayoga (ili Cinema of Prayoga) konceptualni je okvir koji povijest eksperimentalnog indijskog filma locira unutar drevne i predmoderne tradicije inovacije, prayoge. Cinema prayoga teorija je filmske prakse koja izaziva dominantne forme filmskog izražavanja u suvremenoj Indiji, uključujući sveprisutni suvremeni Bollywood kao i  realizam indijskog novog vala.

Cinema  Prayoga slavi filmski jezik koji je duboko ukorijenjen u polifoniji indijske filozofije i kulturne imaginacije. On nastoji preoblikovati opće prihvaćeno shvaćanje eksperimentalnog i avangardnog u indijskom filmu koristeći termin prayoga iz indijske filozofske misli. Etimološki, termin prayoga u sanskrtu odnosi se na teoriju o praksi koja naglašava potencijal bilo koje vrste kontemplacije – ritualističke, poetičke, mističke, estetske, magijske, mitološke, fizičke ili alkemijske. Na filmu, riječ je o praksi propitivanja koja je osmišljena kao potraga za kontinuiranim procesom u prostoru i vremenu. To je kinematografija koja, u suprotnosti s idejom mainstreama u ostatku svijeta, koristi indijsku glazbu, poeziju, mitologiju i izvedbu kako bi preispitala odnos između njihovog statusa  filmskog teksta i fikcionalanog razvoja njihova subjekta.

Rati Chakravyuh, Ashish Avikunthak

U ponoć, pod pomrčinom mjeseca u napuštenom hramu, šest tek vjenčanih parova i jedna svećenica sastaju se nakon masovnog vjenčanja. Sjede u krugu i razgovaraju. Ovo je njihov posljednji razgovor – dijalog o životu, smrti, početku, kraju i svemu između. Film je snimljen u samo jednom kadru.

„Smrt šeće kroz groblje filma Et cetera, u linearnoj šetnji prema cirkularnošću i imaginarnim tropama, ali u formi koja završava otapanjem a ne svršetkom; masovna samoubojstva ili atmahatyā nije kraj nego rođenje želje. Krug filma Rati Chakravyuh pretvara se u čakru refleksija na početak i kraj, na život i smrt, kopulaciju i plodnost, na zajedništva i razjedinjenja, na kvalitete Prakritija (Univerzalne prirode). To nas dovodi do referenca na krvave pobune, ratove, muške seksualne agresije i strasti, mitologiju i mitska bića koja iskaču iz prozora sjećanja, pravih priča koje niču iz igrališta za kriket i pokvarenih automobila; film se u ovom smislu pretvara u ogromno arheološko nalazište u kojem su sjećanja i mitovi pokopani naopačke, preokrenuti nekoliko puta i takvi iskopani.“ Amrit Gangar

Info: r. A. Avikunthak, 106′, 2013., IND, benglaski jezik s engleskim titlovima

O AUTORU:

Ashish Avikunthak predaje film i nove medije na Sveučilištu Rhode Island, filmove snima od 90-ih, a prikazani su na brojnim festivalima diljem svijeta (Locarno Film Festival, International Film Festival Rotterdam, Tate Modern…).

Nakon filma održat će se Q&A s Amritom Gangarom.