//17. 11. 2016., 19:30//

Zato što je bitno filmove gledati, ali i o njima pričati, filmski program Što su nam htjeli reći? donosi filmske projekcije i analizu filmova. Zbog toga ćete imati priliku pogledati tri značajna kratkometražna hrvatska filma, ali i čuti njihovu interpretaciju kroz riječi triju sjajnih filmskih kritičara, filmologa i teoretičara. Višnja Vukašinović, Mario Kozina i Hrvoje Turković u spoju mladosti i iskustva govoriti će o filmovima Vlade Kristla, Ivana Ladislava Galete i Ane Hušman, povezujući 50-ak godina povijesti hrvatskoga filma. Što su nam autori htjeli reći, pitanje koje je bitnije postaviti nego na njega odgovoriti, pokušati ćemo odgonetnuti s ove strane filma, u MM centru, u četvrtak 17. studenog u 19:30.

Prikazujemo:

Madeleine, Madeleine, r. Vlado Kristl

Water pulu 1869 1896, r. Ivan Ladislav Galeta

Skoro ništa,  r. Ana Hušman

 

Madeleine, Madeleine

madline madline

Grmljavina prekida teniski meč. Bez obraćanja pažnje na kontinuitet i narativne aspekte, minimalna, kolebajuća i iščezavajuća fabula iznesena je otvarajući put redundancijama, konfuziji i pomutnji. S korijenjem u animaciji, ovu impresionističku meditaciju veliki autor avangarde slaže s osjećajem za bizarno i artificijelno na svakom okretu.

Info: r. Vlado Kristl, Zap. Njemačka, 1963., 11′
Nagrade: Glavna nagrada na Međunarodnom festivalu kratkog filma u Oberhausenu

 

Water pulu 1869 1896
water pulu galeta

Poigravajući se snimkom vaterpolske utakmice, Galeta izvodi svojevrsni kopernikanski obrat u strukturi i percepciji ove sportske igre. Lopta i dalje motivira kretanje igrača, ali više nije dinamični element nego fiksirano središte slike. Film postiže višestruki efekt: superimponiranjem kopiranog materijala igra se dekonstruira i simulira, a istodobno postaje simbolički odraz Sunčeva sustava.

Info: r. Ivan Ladislav Galeta, Hrvatska, 1987., 9′

 

 

Skoro ništaSkoroNista__08

Bilježeći otpor koji biljke pružaju vjetru na jednom otoku u Dalmaciji, slušam zvukove koji otkrivaju spektar promjena u krajoliku izazvanih politikama upravljanja zemljom.

One se kao vjetar vraćaju u naše kuće i apartmane, stvarajući složenu mapu feedbacka između unutarnjeg i vanjskog prostora.

Info: r. Ana Hušman, Hrvatska, 2016., 15’50”

Festivali: Dani hrvatskog filma (2016), Kratki nabrzinu – Revija hrvatskog kratkog filma (2016), Tabor Film Festival (2016), EXiS Festival, Seoul (2016), Festival Vizura Aperta (2016), 25 FPS Festival (2016), Uppsala International Short Film Festival (2016), Kassel Documentary Film and Video Festival (2016).

 

Selektor  programa: Vedran Šuvar

Filmski analitičari: Višnja Vukašinović, Mario Kozina i Hrvoje Turković

 

BIOGRAFIJE ANALITIČARA:

Višnja Vukašinović
Višnja Vukašinović (Split, 1982.) diplomirala je komparativnu književnost i engleski jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Objavljuje eseje i kritike o književnosti, likovnoj umjetnosti i filmu. Koordinatorica filmskih programa Kinokluba Zagreb i voditeljica radionice filmske kritike te radionice pisanja za film. Dobitnica diplome Vladimir Vuković za najboljeg mladog filmskog kritičara 2013. Autorica filmskog bloga http://felix-trot.tumblr.com/. Sudionica Berlinale Talent Campusa 2013. u sklopu programa Talent Press za filmske kritičare te programa Nisimazine na 70. Mostri. Članica FIPRESCI-ja i voditeljica radionice filmske kritike na Danima hrvatskog filma i festivalu Vox Feminae.

Mario Kozina
Mario Kozina (Zagreb, 1987.) magistar je komparativne književnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Aktivan je u filmskom novinarstvu i kritici posljednjih sedam godina te član Hrvatskog društva filmskih kritičara (2010.). Bio je stalni gost-kritičar u emisiji Briljanteen na Hrvatskoj televiziji (od 2008.-2015.) te tjednika Lider (od 2013.). Tekstove je objavljivao i u Hrvatskom filmskom ljetopisu (od 2008.), u emisiji Filmoskop na Trećem programu Hrvatskoga radija (od 2010.), na portalima Filmovi.hr (2010.), Filmski.net (2006.-2007.), Kulturpunkt (2010.) i Vip.movies (2007.-2009). Stalni je suradnik nekoliko filmskih festivala, između ostalog i Festivala 25 FPS, ZagrebDoxa i Zagreb film festivala. Jedan je od selektora natjecateljskog programa Festivala 25 FPS te suradnik Međunarodnog filmskog festivala u Rotterdamu. Od veljače 2011. godine postao je jedan od urednika Filmonauta. Dobitnik je Povelje Vladimir Vuković za najboljeg mladog filmskog kritičara u 2008. godini, a 2016. godine uručena mu je Nagrada Vladimir Vuković za najboljeg filmskog kritičara u 2015. godini.

Hrvoje Turković
Hrvoje Turković (Zagreb, 1943.) diplomirao je filozofiju i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (1972.), magistrirao filmske studije na New York University (1976.), doktorirao filmskoteorijskom tezom u Zagrebu (1991). God. 1977.-2009. profesor na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 1998. predsjednik Hrvatskoga filmskog saveza. Uz više od 700 tekstova u raznim publikacijama, objavio je knjige Filmska opredjeljenja (1985.), Metafilmologija, strukturalizam, semiotika (1986.), Razumijevanje filma (1988.), Teorija filma (1994., 2000.), Umijeće filma (1996), Suvremeni film (1999.), Razumijevanje perspektive (2002.), Hrvatska kinematografija (s V. Majcenom, 2003), Film: zabava, žanr i stil (2005.), Narav televizije (2008; nagrada Kiklop za publicistiku) te Retoričke regulacije (2009.). Odgovorni urednik u ovom časopisu. Dobitnik Nagrade Vladimir Vuković za životno djelo.