//10. 11. 2016., 19:30//

Radeći iz arhive privatnog filmskog materijala, nastalog na putu u Indiju više klase iz kasnih 1920ih, perioda snažnih anti-kolonijalističkih proboja, u filmu Slike Orijenta – Vandalski turizam Yervant Gianikian i Angela Ricci Lucchi dekonstruiraju slike i analiziraju ponašanje i stavove Zapadnjaka na Istoku. Tko su ovi putnici? Što ih ovamo dovodi? Zašto nas uznemiravaju? Uz slike, talijanska pjevačica Giovanna Marini pjeva tekstove Henrija Michauxa i Mircee Eliadea.

Info: r. Yervant Gianikian i Angela Ricci Lucchi, Francuska/Italija, 2001., 62′, dokumentarni, bez dijaloga

Talijanski filmski umjetnici Yervant Gianikian i Angela Ricci Lucchi u posljednjih su se 25 godina dokazali kao majstori montaže found footage filma, uvijek iznova vraćajući se slikama s prve polovice 20. stoljeća, posebnu pozornost pridajući slikama rata i kolonijalizma. Njihove se metode sastoje od pažljivog promatranja spomenutih slika, proučavanja interakcije između figura na ekranu i figura iza kamere, traženja pogleda koji odaju i otkrivajućih gesti, koje su potom usporene i izolirane.

Angela Ricci Lucchi i Yervant Gianikian na filmsku scenu izlijeću 1986., prekretničkim eksperimentalnim radom From the Pole to the Equator. Ovaj će ih zadivljujuć rad dovesti na čelo dokumentarnog filmskog pokreta i predstaviti ono što će postati rekurentna tematska točka njihovog rada; rat i mir, imperijalizam i eksploatacija neprivilegiranih članova društva.

Stilski potpis ovog umjetničkog para često podrazumijeva manipulaciju rijetkih snimki kroz re-fotografiranje, selektivno ručno bojanje crno-bijelih materijala te alternaciju brzine filma kako bi se proizveo finalni produkt izrazito nadzemaljske kvalitete. Očaravajući vizuali koje Gianikian i Ricci Lucchi kreiraju – često intenzivirani originalnom glazbom – otkrivaju ideologije i konflikte datog trenutka u povijesti. Ova strategija odaje dubinu značenja, simbola i vizualnih metafora koje bi, inače, oku gledatelja mogle promaknuti.

Njihovi su radovi, između ostaloga, predstavljeni u MOMI, Centru Georges Pompidou, Harvardskom filmskom arhivu, a u MM centru prvi puta su predstavljeni 2. i 3. ožujka 1984.

Ovim programom ujedno obilježavamo 40 godina filmskog programa u MM centru.