// 12.5., 19:30 //

Kako nešto što je predmet određene funkcinalnosti postane sastavni dio 2 D projekcije koja simulira trodimenzionalni svijet? Koliko jedna umjetnost može biti uronjena u drugu? Teorije arhitekture i filma ili možda kognitivna torija?

Odnos između arhitekture i filma oduvijek je bio pogodan za interdisciplinarna teorijska istraživanja i proučavanja te je glavna tematska odrednica filmskog programa u svibnju.

Uz projekciju devet hrvatskih kratkometražnih filmova, na rasporedu je i razgovor s mladim arhitektom Antunom Sevšekom. Razgovor u kojemu ćemo pokušati prepoznati i mapirati točke u kojima se umjetnosti spajaju, a  u kojima se razdvajaju, koje su sličnosti, a koje razlike te ćemo prenijeti osnovni povijesni uvod o odnosu hrvatske arhitekture i hrvatskog kratkometražnog filma.

 

Relocated, r. Vladislav Knežević

Video rad istražuje mogućnosti intenziviranja postojećih prostora, daje oblik nerazvijenim vrstama te konstruira nove prema vlastitimgeometrijama. Formira prostorne nadogradnje postojećeg okoliša.

Festivali: Alternative Film Video, 2005; Underdog FilmFest, Beč, 2006; Dani hrvatskog filma, 2006; Split Film Festival, 2006; Tabor Film Festival, 2006; Video Festival Narave, Ljubljana, 2007; Motovun Film Festival, 2008; PAF – Festival of Film Animation, Olomouc, 2009; Les Rencontres Cinematographiques – Cinema meetings of the Bevelvedère du Rayon Vert at Cerbère-Portbou, 2012

Under construction, r. Vladislav Knežević

Most, r. Nicole Hewitt

Pusti me da prođem, r. Gildo Bavčević, 2009, 3’04”

Riblje oko, r. Joško Marušić

Večer. Ribari se pripremaju za odlazak u noćni ribolov, a njihove žene ostaju na obali.

Animirani, 1980., 10′

+topia, r. Petar Novak

Virtualna šetnja započinje u privatnom ambijentu, prelazi u eksterijer, gradsku mrežu i javni, snažno urbanizirani prostor. Kolaž neposrednih urbanih okvira i geometrijskih oblika u čijem se kretanju urbani oblici stapaju s mirnoćom dvodimenzionalnih bijelih figura. Izmjena oblika izvučenih iz urbanih prostora i promjena boje – ukazujući na emocionalnu eskalaciju, praćenu rastom zvučne kulise – stvara ritam filmskog ambijenta. Dispozicija kretanja i nepokretnosti tvori dimenzionalni assemblage.

Eksperimentalni, 2013., 5’13”, produkcija: Kino Klub Zagreb

Autofocus, r. Boris Poljak

Autofocus je film o crkvi svetog Nikole iz 12. stoljeća koju svake godine posjete brojni turisti. Smještena je na slikovitom brežuljku, sa stablom bora koje raste pored nje. Kamera svjedoči preobrazbi prostora u svojevrsnu pozornicu na kojoj se izmjenjuju neobični događaji, a u kojima turisti postaju glumci u predstavi.

Dokumentarni, 2013., 26′

Festivali i nagrade: Liburnia Film Festival 2013. – najbolji film, najbolja montaža, najbolja kamera; Sarajevo Film Festival 2013.; 25 FPS 2013. – nagrada Green DCP; Dani hrvatskog filma 2014. – najbolji dokumentarni film; Festival Visions du Réel (Nyon) 2014.; Festival mediteranskog filma Split 2014.najbolji kratkometražni film; Međunarodni filmski festival u Karlovim Varima 2014. – najbolji kratkometražni dokumentarni film; Međunarodni festival dokumentarnog i kratkometražnog filma DokuFest – Balkan Dox; Supetar Super Film Festival 2014.; Vukovar film festival – festivala podunavskih zemalja 2014.; Short Shorts Film Festival Mexico 2014.; DOKUart – festival dokumentarnog filma u Bjelovaru 2014.; DOK Leipzig 2014. – program Focus Ex-Yu; Eastern Neighbours Film Festivalu u Haagu 2014.; Beogradski festival dokumentarnog i kratkog filma 2015. – nabolja fotografija; Festival dokumentarnog filma Open City London 2015. (fokus program: ‘Croatia: In Focus’) ; 29. Filmski Festival Herceg Novi – Montenegro Film Festival 2015.

City Killer, r. Damir Čučić

Poljička cesta 25, r. Goran Čače

Poljička cesta 25 je dokumentarno-eksperimentalni video rad.  To je sociološki presjek životnog ritma urbanog prostora “ulice” koja se nameće svojom dinamikom prikrivene besperspektivnosti. Upotreba crno-bijele slike naglašava kategoričnost i smješta ovaj rad u neku vrstu “trash” proizvodnje  namjerno
apostrofirajući karakter ogoljelog pejzaža. Ritmičkim montažnim postupkom i upotrebom kontrapunkta, slika i ton stvaraju dojam napetog iščekivanja koje se provlači u cijelom trajanju filma.
Međutim, ne događa se ništa ( ili ono što je svima u toj ulici poznato): dilanje, švercanje, krađa, žicanje…  Stanje je nepromijenjeno već generacijama.

Dokumentarno – eksperimentalni, 2001., 9’34”

 

Proljeće na baušteli, r. Željko Radivoj

Oblaci, brzim  preletom na sunčanom svodu, stvaraju magičnu igru  svjetla u krošnjama platana, pojačanu treperenjem lišća na proljetnom  povjetarcu. Sliku praiskonske ljepote remeti reperni zvuk motorne pile i ostalih aktivnosti s obližnje građevine – bauštele i nagovještava moguću destrukciju ljudskog djelovanja. Čarobnu igru svjetla u krošnjama platana, pojačanu treperenjem lišća na proljetnom povjetarcu, remete zvukovi s obližnje građevine – bauštele.

Dokumentarni, 2008, 2’10”

PicMonkey Collage

Runda kratkog program je hrvatskih kratkometražnih filmova, sviju rodova, čiji je cilj stvoriti nove kanale njihove distribucije. U 2016. godini pokušat ćemo programski povezati klasike hrvatske kratke forme, već estetski procijenjene u povijesti hrvatskog filma s recentnom produkcijom. Po principu filmskih poveznica, povezivati postupke, teme ili autore, kroz desetljeća filmske povijesti uz analitički uvod svakom programu.

Selektori programa Na krajoliku ćemo izgraditi kuću su Vedran Šuvar i Antun Sevšek.