// 24.3., 19:30 //

Različiti motivi i porivi za osvajanje javnih prostora – Europskog parlamenta, Brooklyinskog mosta, ugašene tvornice duhana, gradskih ulica – poprišta su umjetničkih intervencija. Bilo da su kontroverzne, društveno angažirane ili naglašeno konceptualne, njihova znatiželja izaziva svijet u kojem živimo.

Die ArbeiterInnen verlassen die Fabrik / workers leaving the factory (again) / Radnici izlaze iz tvornice (ponovno), r.Katharina Gruzei, video, Austrija, 2012., 11′, bez dijaloga

Skupina radnika ugašene tvornice Austrian Tabak kreće se naizgled beskrajnim hodnikom bivšeg im radnog mjesta. Dok koračaju prema izlazu, tišinu mraka prekida ritmičko zujanje i treperenje neonskih svjetala koje transformira prostor u svjetlosno-zvukovnu skulpturu. Prije konačnog izlaska iz zgrade, radnici zastaju za posljednju grupnu fotografiju. Zbogom industrijskom društvu Izlaska radnika iz tvornice Lumière.

Festivali: Diagonale, L’Alternativa, Karlovy Vary, International Film Festival Rotterdam, Sao Paolo Short Film Festival, Vila do Conde – Festival Internacional de Curtas-Metragens, Seoul – Jeonju International Film Festival, Wroclaw – New Horizons Festival, Osnabrück – European Media Art Festival, Nashville Film Festival, L inz – Crossing Europe, Prizen/Kosovo Dokufest Doc Film Festival…

Katharina Gruzei studirala je eksperimentalnu umjetnost i kulturalne studije. U umjetničkom radu eksperimentira s medijima kao političkim, društvenim i kulturnim alatima.

Trailer filma: https://vimeo.com/54196016

 

Symbolic Threats / Simboličke prijetnje, r. Mischa Leinkauf, Lutz Henke, Matthias Wermke, video, Njemačka, 2015., 15′

Jedne srpanjske noći 2014. umjetnici su na Bruklinskom mostu zamijenili američke zastave bijelim zastavama. New York je obuzela panika – o čemu se radi? Terorizam, delikvencija, umjetnička intervencija ili neslana šala? Medijski odjek je bio silovit, a „incident“ se tumačio mnoštvom ekstremnih obrazloženja. Simboličke prijetnje pitaju koliki društveni doseg umjetnost danas može imati, gdje je granica između poezije i prijetnje, umjetničke akcije i čina predaje, što se dešava kada umjetnost želi uspostaviti slobodu koja je ugrožena i pri tom koristi elemente prijetnje?

Festivali i nagrade: Best German Shortfilm – International Short Film Festival Hamburg, Audience Award – International Short Film Festival Hamburg, Audience Award – Documenta Madrid, Spain, European Academy Award (Nomination); 65. Berlinale 2015 – Shorts/Competition, Documenta Madrid 2015, Short Film Festival Hamburg 2015 – German Shorts, Norwegian Short Film Festival Grimstad 2015 – International Short Films

  1. Leinkauf, L. Henke i M. Wermke su berlinski umjetnici koji se bave urbanim prostorima s namjerom da nevidljivo učine vidljivim te istraže zadana značenja poznatih mjesta i nove mogućnosti njihova korištenja.

 

57.600 secondi di notte e luce invisibili / 57.600 seconds of invisible night and light / 57.600 sekundi nevidljive noći i svjetla, r. Flatform, video, Italija, 2009, 6′, bez dijaloga

Dvanaest ljudi je instruirano da hodaju identičnom uličnom rutom tijekom četiri različita trenutka dana i noći. Pri tom izvode iste kretnje koje ponavljaju istim ritmom, te se čini da se kreću u prostoru bez vremenskih granica. Dan i noć dezorijentirano se pokreću, u mjesečarskom pretapaju.

Festivali: Jihlava International Documentary Film Festival, International Film Festival Rotterdam, Milano Film Festival, Festival du Nouveau Cinema, Indie Lisboa…

Flatorm je talijanski kolektiv koji se bavi videoradovima i pokretnim instalacijama.

 

Broad Sense / Širi smisao, r. Pilvi Takala, video, Nizozemska, 2012, 9′

Francuski, engleski i flamanski jezik, s engleskim podnaslovima

Trodnevna akcija unutar zgrade Europskog parlamenta u Brusselu. Dobivši pravo pristupa javnim saslušanjima nakon striktne procedure, Pilvi Takala je poželjela ući i u zabranjene dijelove zgrade, pri čemu je izazvala i bilježila različite sigurnosne reakcije parlamenta na posjet jedne umjetnice. „Neugodne situacije su ipak previše uzbudljive da se njima ne bismo bavili.“

Pilvi Takala je finska umjetnica, dobitnica Prix de Rome 2011. Bavi se narativnim formama temeljenim na intervencijama u određenim društvenim situacijama, u sivim zonama nepisanih pravila.

 

body trail / trag tijela, r. Michael Palm, Willi Dorner, HD video, Austrija, 2008, 8′, bez dijaloga

Tijelo kao sredstvo istraživanja prostornih dimenzija i skulptura koja se prilagođava urbanom okolišu u konceptualnom ispunjavanju praznih gradskih prostora. Trag tijela je potekao iz performansa na otvorenom koji je izveden na ulicama noćnoga Beča. Tijela izvođača se gomilaju u prizore, postavljajući pitanja o čemu se tu radi – o hrpi smeća, poprištu zločina, terorističkom napadu, umjetničkom tableau ili ljudskoj skulpturi.

Festivali: Graz – Diagonale, Festival des österreichischen Films, Istanbul – Int. Short Film Festival, Linz – Crossing Europe, Wien – sound:frame international festival, Aix-en-Provence – Festival Tous Courts, Amsterdam – IDFA, Int. Documentary Filmfestival, Dresden – Filmfest, Oslo – Eurodoc Documentary Film Festival, Zürich – VIDEOEXperimental…

Michael Palm je austrijski filmaš, montažer, kompozitor, teoretičar i predavač koji se bavi estetikom filma.

Kratka baza naziv je infocentra i medijateke za kratki film Udruge 25 FPS. Obuhvaća arhiv radova i publikacija posvećenih uglavnom suvremenom eksperimentalnom filmu i videu. Kroz 2016. godinu u sklopu programa Kratkih slika biti će prikazati najnoviji radovi iz područja inovativnog i eksperimentalnog filma i videa.